Cum faceți o copie de rezervă a unui site web: toți pașii

host23 0

A avea o copie de rezervă a site-ului dvs. este o linie de salvare și cu cât este mai recentă, cu atât riscați să pierdeți mai puțină muncă în caz de dezastru. Învățarea modului de copiere de rezervă este, prin urmare, esențială în toate cazurile în care site-ul dvs. se află într-o stare critică: atacuri de hacker, bug-uri care sparg site-ul, probleme hardware de orice fel în servere sau chiar greșeala dvs. – și asta.

Deși cele mai bune servicii de găzduire garantează securitate și fiabilitate maximă, atât în ​​ceea ce privește protecția împotriva atacurilor cibernetice, cât și pentru dezastrele externe (inundații, incendii etc.), există întotdeauna cea mai mică probabilitate că se poate întâmpla ceva grav.

Merită riscul sau este mai bine să învățați cum să faceți backup și să aveți întotdeauna datele dvs. în siguranță?

Cum se face o copie de rezervă a unui site
Termenul de copie de rezervă a unui site înseamnă o copie, copie de rezervă, a tuturor fișierelor și a bazei de date care alcătuiesc site-ul dvs.

De exemplu, o copie de rezervă completă a unui site WordPress trebuie să conțină toate fișierele care îl fac să funcționeze, toate fișierele care alcătuiesc conținutul, imaginile, documentele, dar și datele introduse în baza de date care va compune conținutul articolelor și paginilor , date ale tuturor utilizatorilor, comentarii etc.

Din păcate, deseori din cauza neatenției, a lenei sau a așa-numitei „lipse de timp”, copiile de rezervă sunt neglijate considerabil, cu consecințe foarte grave pentru nefericiți. Accidentele se întâmplă și nu le putem prevedea pe toate. Dar putem limita daunele cu backup-uri frecvente, pentru a recupera cât mai mult material posibil în caz de pierdere de date.

Vă voi explica cum să faceți backup unui site web în mai multe moduri, astfel încât să puteți alege metoda care funcționează cel mai bine pentru dvs. Nu veți mai avea scuze pentru a amâna această operațiune esențială.

Cum se face backup pentru un site folosind Duplicator
Printre pluginurile de backup WordPress, Duplicator este excelent pentru a face copii de siguranță ușor și în siguranță.

Efectuarea unei copii de rezervă cu Duplicator este foarte rapidă și voi explica în detaliu cum să o fac și în cursul meu WordPress.

Instalați și activați pluginul Duplicator, apoi introduceți elementul Duplicator în meniul Dashboard și faceți clic pe Creați nou pentru a crea un pachet nou, adică un „pachet” sau un bloc de date de salvat.

De fapt, chiar și versiunea gratuită a Duplicator vă permite să alegeți ce fișiere să faceți backup. Dacă lăsați setările implicite, totul va fi salvat.

Să analizăm mai detaliat opțiunile acestui pas.

În secțiunea Stocare, veți vedea calea în care va fi stocată copia de rezervă. Dacă utilizați versiunea Pro a Duplicator, puteți alege, de asemenea, să arhivați copia de rezervă utilizând un serviciu cloud, cum ar fi Dropbox, Google Drive sau altele.

Secțiunea Arhivă este împărțită în două părți.

Fișierul vă permite să alegeți dacă salvați doar baza de date sau dacă salvați doar anumite fișiere. Folosind filtre, puteți exclude anumite foldere, fișiere ale unei anumite extensii sau fișiere individuale din copie de rezervă. Prin urmare, fișierele pe care le indicați în această parte NU vor fi salvate. Dacă lăsați totul oprit, toate fișierele vor fi salvate.

Partea Baza de date a secțiunii Arhivă vă permite să excludeți anumite tabele de baze de date din copie de rezervă. Cele marcate cu roșu sunt esențiale pentru ca WordPress să funcționeze, deci nu le selectați niciodată, cu excepția cazului în care sunteți absolut sigur de ceea ce faceți.

Ultima secțiune, Instalator, vă permite să introduceți date de acces la baza de date, deci nu trebuie să le introduceți manual atunci când restaurați WordPress sau pentru o nouă instalare.

Dacă faceți clic pe Următorul va efectua o verificare, apoi, dacă totul este în regulă, faceți clic pe Construire pentru a crea pachetul de rezervă. După finalizare, faceți clic pe Arhivă pentru a salva copia de rezervă a site-ului dvs. în format .zip.

În prezent, tot conținutul de pe site-ul dvs. existent este sigur.

Cum se face o copie de rezervă a unui site folosind UpdraftPlus
Un alt plugin interesant pentru realizarea copiilor de rezervă într-o clipă este UpdraftPlus. De îndată ce activați pluginul, puteți accesa direct setările (care corespund secțiunii Setări> UpdraftPlus Backups) și puteți crea imediat o copie de siguranță dând clic pe Backup.

Alegeți imediat dacă doriți să faceți backup întregii baze de date și a tuturor fișierelor (recomandat), altfel faceți clic pe puncte pentru a alege ce tabele să excludeți sau dacă nu doriți să inserați pluginuri, teme, încărcări sau alte foldere. Faceți clic pe Backup și copia de rezervă este gata. După cum puteți vedea, realizarea unei copii de rezervă a site-ului dvs. cu UpdraftPlus este foarte simplă și foarte rapidă.

Cu toate acestea, există multe alte setări pentru a vă personaliza salvările, cum ar fi opțiunea foarte importantă pentru copiile de rezervă automate, despre care voi discuta în detaliu mai târziu.

Cum se face o copie de rezervă manuală
În schimb, iată cum puteți face manual o copie de rezervă. Mai întâi va trebui să salvați fișierele și apoi să exportați baza de date. Salvarea doar a unuia dintre cele două lucruri nu vă va permite să vă restaurați site-ul dacă apare nevoia.

Înainte de a continua, creați un folder pe computerul dvs. numit Site Name – Backup urmat de data la care a fost salvat. Acest lucru va facilita găsirea acestuia atunci când este nevoie. De exemplu, SOS-WP-Backup-01-12-2018.

În interiorul acestui folder, creați încă două numite Backup fișier și Backup bază de date.

Și acum să vedem cum să vă salvați toate datele.

1) Backup manual al fișierelor site-ului

Per salvare tutti i file che compongono il tuo sito, dovrai collegarti ad esso via FTP.

Apri un client FTP come FileZilla e accedi alla root del tuo sito, cioè la directory principale. Qui troverai varie cartelle, ad esempio wp-admin, wp-content… e vari file, come wp-blog-header.php, wp-config.php ecc.

Seleziona tutto questo contenuto e trascinalo all’interno della cartella Backup file del tuo computer, che troverai navigando nella parte sinistra della finestra di FileZilla.

Questo download potrebbe durare alcuni minuti, a seconda della quantità di dati da scaricare.

2) Backup manuale del database di un sito

Pentru a finaliza salvarea datelor site-ului dvs., iată cum să faceți o copie de rezervă a bazei de date.
În jargonul tehnic, această procedură se numește o descărcare de date. Tot conținutul tabelelor va fi exportat într-un fișier .sql care conține interogările necesare reconstruirii întregii baze de date.
Conectați-vă la contul de găzduire și conectați-vă la phpMyAdmin. Faceți clic pe baza de date pe care doriți să o salvați, de exemplu wordpress, apoi faceți clic pe Export.
Pentru a exporta toate bazele de date într-un singur fișier, faceți clic pe Export direct din pagina de pornire phpMyAdmin, fără a selecta nicio bază de date.
Puteți lăsa în siguranță setările implicite, și anume Metoda de export rapid și Format SQL. Dacă faceți clic pe Executare, se va genera fișierul SQL cu instrucțiunile pentru restaurarea bazei de date.
Repet: pentru a face o copie de rezervă completă a site-ului dvs. manual, va trebui să salvați atât fișierele, cât și baza de date, altfel nu veți putea să vă restaurați site-ul!
Cum se face backup pentru un site de pe cPanel
Procedura de salvare cPanel este similară cu cea manuală, rezultatul este același, dar execuția este puțin mai ușoară.
Din nou, creați în primul rând un folder pentru backup pe computerul dvs. și, în cadrul acestuia, creați unul pentru backupul fișierelor și unul pentru backupul bazei de date.
Dacă utilizați o găzduire care utilizează cPanel, ca și cum ați fi, de exemplu, client SiteGround de ceva timp, conectați-vă la contul dvs. și intrați în secțiunea phpMyAdmin. Apoi selectați baza de date de exportat și faceți clic pe Export în partea de sus a paginii.
Opțiunile implicite, din nou, sunt bune, și anume Metoda de export rapid și Format SQL.
Porniți procedura și salvați fișierul .sql în folderul de rezervă al bazei de date.
Acum reveniți la pagina principală cPanel și intrați în Manager fișiere. Selectați folderul public_html și faceți clic pe Comprimare. Alegeți arhiva .zip din opțiunile de compresie. În acest fel, veți crea un folder .zip în site-ul dvs., pe care va trebui apoi să îl descărcați pe computer și să îl salvați în folderul de rezervă al fișierului.
Cum să faceți o copie de rezervă a unui site din site-ul SiteGround Tools
Conectați-vă la contul SiteGround și introduceți Instrumentele site-ului. Accesați zona Securitate> Backup.
În această secțiune, veți găsi un tabel cu toate copiile de rezervă automate generate de găzduirea dvs.
Cu toate acestea, veți găsi și o secțiune pentru a crea o copie de rezervă manuală (dacă aveți un cont StartUp, acest serviciu va fi plătit).
Scrieți numele pe care doriți să-l dați copiei de rezervă, de exemplu, puteți clarifica de ce faceți acest lucru (de exemplu, înainte de o actualizare WordPress, înainte de a instala un plugin etc.).
Acum trebuie doar să faceți clic pe butonul Creare.
Cum se face backup pentru un site cu alte panouri de control
Dacă găzduirea dvs. nu oferă cPanel, dar aveți alte sisteme pentru gestionarea spațiului dvs. web, puteți efectua în continuare o copie de rezervă într-un mod care este destul de similar cu cel pe care tocmai l-am descris.
De exemplu, dacă utilizați Plesk, navigați la Site-uri și domenii> Manager backup> Backup. Vă recomand să lăsați toate setările implicite, deoarece astfel veți salva toate datele.
Selectați Arhivare pentru a alege unde să salvați copia de rezervă, apoi puteți decide ce tip de copie de rezervă să efectuați: Complet va salva tot conținutul site-ului, în timp ce Incremental va salva doar fișierele care au fost modificate după data precedentă a copiei de rezervă. Așadar, recomand cu tărie backup complet.
După ce ați terminat, copia de rezervă va fi disponibilă în secțiunea corespunzătoare din Plesk.
Până acum, orice găzduire oferă un instrument de backup manual rapid și ușor, iar aceste instrumente sunt toate oarecum asemănătoare. Cu toate acestea, dacă nu îl puteți gestiona, puteți contacta centrul de service sau opta pentru procedura manuală.
Cum se fac copii de rezervă automate
După cum sa menționat mai sus, există posibilitatea de a programa automat copii de rezervă ale site-ului dvs. În acest fel, nu mai trebuie să vă amintiți să efectuați copii de rezervă periodice manual.
Cea mai convenabilă metodă pentru programarea unei copii de rezervă este cea inclusă în pluginul UpdraftPlus.
Accesați tabloul de bord și navigați la Setări> Backup-uri UpdraftPlus. Mergeți la fila Setări: primele două elemente se referă la backup automat, unul pentru fișiere și celălalt pentru baza de date. Din prima listă derulantă, alegeți cât de des faceți backup, variind de la fiecare 4 ore până la lunar. Apoi, alegeți numărul de copii de rezervă de păstrat. Aceasta înseamnă că, de exemplu, dacă alegeți 7, 7 copii de siguranță vor fi salvate, atunci a opta va suprascrie cea mai veche și așa mai departe.
Treceți la secțiunea următoare, unde alegeți unde să stocați copia de rezervă. Puteți utiliza diferite sisteme de stocare în cloud, cum ar fi Google Drive sau Microsoft OneDrive, sau puteți salva într-un spațiu web printr-o conexiune FTP sau puteți trimite backupul prin e-mail.
În partea de jos a paginii, faceți clic pe Salvare modificări pentru a începe backupurile automate.
Pe lângă configurarea unui plugin de genul acesta, puteți verifica cu găzduirea dvs. care sunt opțiunile pentru copiile de rezervă automate. De exemplu, SiteGround oferă o copie de rezervă automată pe zi și păstrează până la 30 de copii de rezervă, incluse în toate planurile sale. Alte gazde oferă backup-uri automate numai pentru cele mai avansate planuri, altele oferă în continuare serviciul doar contra cost.
Câte copii de rezervă să păstreze?
Cât de des ar trebui să fac o copie de rezervă? Câte exemplare ar trebui să păstrez? Și unde îi salvez? Acestea sunt întrebările pe care utilizatorii noștri ni le adresează deseori cu mare îngrijorare.
Nu există un răspuns corect la ele, depinde întotdeauna de cazul dumneavoastră.
Dacă site-ul dvs. este actualizat zilnic cu mult conținut nou, veți avea nevoie de copii de siguranță mult mai frecvente decât un site care publică o postare pe săptămână. De exemplu, dacă aveți un eCommerce de un anumit nivel, mai multe copii de rezervă pe zi ar putea fi utile, în timp ce dacă aveți un blog, o copie de rezervă pe săptămână ar putea fi suficientă.
De asemenea, pentru o securitate sporită, este de preferat să salvați copii de rezervă cu sisteme diferite. Nu salvați niciodată numai pe PC sau numai pe Dropbox. Nu vreau să te sperii, dar gândește-te întotdeauna la cel mai rău! Discul computerului dvs. s-ar putea rupe, contul dvs. Dropbox ar putea fi spart …
Șansele ca aceste cazuri să apară și, mai presus de toate, simultan cu o situație de urgență pe site-ul dvs., sunt probabil minime, dar păstrați-le întotdeauna în minte cât mai „posibile”, pentru că nu știți niciodată!
Concluzie
Acum, că înțelegeți cum să faceți backup unui site web, vă sugerez să alegeți metoda pe care o preferați și să mergeți imediat pentru a crea una. Chiar mai bine, programați-vă copiile de rezervă automate și, în orice caz, verificați periodic dacă acestea sunt efectuate corect.
Timpul petrecut cu copiile de rezervă nu va fi niciodată irosit. Uneori, din păcate, se întâmplă dezastre și gândirea „ce vrei să se întâmple” nu a condus niciodată nicăieri!
Cât de des vă faceți backup pe site?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *